Zalewająca nas, wszędobylska i często o negatywnym wydźwięku, informacja i potrzeba bycia na bieżąco ze światem (syndrom FOMO) mogą doprowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem oraz powodować lęki i depresje.
Siódmoklasiści z sieradzkiej Szkoły Podstawowej Nr 10, którzy nas odwiedzili w czwartkowe przedpołudnie, mieli okazję zapoznać się z technikami radzenia sobie ze stresem i szumem informacyjnym oraz uczestniczyć w dyskusji o życiu w wirtualnym świecie. Oceniono również rolę celebrytów i influencerów, którzy tak naprawdę wymagając od odbiorców zaangażowania w różnej postaci (od lajków po donacje), nic nie oferują w zamian.
Część warsztatowa zajęć poświęcona była analizie profili i wizerunków w sieci, autoprezentacji, sposobów rekompensacji braków osobowościowych oraz rozwiązań wpływających na nasz dobrostan fizyczny i psychiczny.
Podczas burzy mózgów i pracy grupowej młodzież rozpoznawała pułapki, czyhające w Internecie i uczyła się, jak sobie z nimi radzić.
Warsztaty były prowadzone przez psychologa, doświadczonego w pracy z młodzieżą, Aleksandrę Putyńską-Walkiewicz.
Warsztaty odbyły się 13 października 2022 r. i były elementem projektu „Bierz się za słowa”, realizowanego w ramach programu „Partnerstwo dla książki”. Program dofinansowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ze środków Funduszu Promocji Kultury.