Magnifikon Winter 2023 odbył się 2-3.12.23 roku w Hali Expo przy ulicy Galicyjskiej 9. Na uczestników wydarzenia czekały prelekcje oraz liczne atrakcje. Znalazło się coś dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych.
Pluszaki różnorakich rozmiarów i rodzajów wysypywały się z półek. Strefa gamingowa kusiła do zagrania chociaż jednej rundki.
Ceny za wstęp nie były zbytnio wygórowane (Bilet dwudniowy 100/110*, sobotni 80 zł, niedzielny 60 zł), a sale wypełnione wystawcami z najróżniejszych regionów Polski. Znalazło się też miejsce na stoisko muzyczne, gdzie piosenkarki obcojęzyczne oferowały nam swoje płyty w atrakcyjnych cenach. Ponadto w strefie gier znaleźliśmy też kącik z klasycznego Mario Bros, gdzie mogliśmy zrobić sobie zdjęcie w kultowej rurze, z której wychodził Mario w swoich przygodach.
Sekcja fotograficzna była opanowana przez Genshin Impact i ludzi poprzebieranych za postacie z tejże gry. Oprócz zdjęć można było wykonywać questy i otrzymywać za nie nagrody ze stoiska temu poświęconego. Zdjęcia w foto sceneriach wykonywane były przez fotografa z konwentowej grupy fotograficznej. Pierwsze zdjęcie było za darmo, każde kolejne za 20 zł, ale i tak studio przyciągało rzesze ludzi, chcących mieć wyjątkową pamiątkę z Magnifikonu. Zdecydowanie warto było się tam zatrzymać na dłuższą chwilę. Były też małe niedociągnięcia jak chociażby kolejki do toalet, których w mojej opinii było za mało oraz tłumy do sekcji rozrywki (gry taneczne, konsolowe). Na stoiskach można było płacić kartą i blikiem, jednak skromna część sprzedawców nadal akceptowała płatność tylko w gotówce. Mimo to nadal mogliśmy liczyć na zapierające dech w piersiach superlatywy dla tego wydarzenia.
W sekcji modowej znaleźliśmy ubrania, polary z anime/mangi oraz popularnych kreskówek (np. Rick&Morty) i gier (jak chociażby Among Us czy Pokemony), a także mega ciepłe i przyjazne w dotyku czapki z eko bawełny, w których głowa się nie poci, a włosy nie elektryzują. Następnie naszą uwagę przykuły podkładki pod mysz i kubek, piórniki zarówno ze świata fantastyki oraz RPG. Były również do zakupienia figurki, kostki do gry oraz specjalne woreczki do ich przechowywania. Zainteresowanie zwróciła również biżuteria z osady wikingów i tarcza postawiona przed stoiskiem jako symbol siły tegoż rodu. Podczas oglądania skarbów stoiska oczyma wyobraźni widziałam scenę z filmu Jak wytresować smoka 3, a dokładnie scenę końcową, w której Czkawka i Szczerbatek się przytulają na pożegnanie. To wywołało u mnie ciepłe uczucia, mimo iż oferowana biżuteria była głównie z metalu.
Do kupienia były również plakaty, pocztówki z anime/cosplayów oraz breloczki do kluczy. Nie mogło też zabraknąć nawiązań do serii My Little Pony, która jest moją ulubioną, bo to dzięki niej jestem tym, kim jestem i poznałam wspaniałych ludzi, którzy są dla mnie światłością w mroku i stoją za mną ponad przeciwnościami losu. Następnie nos poprowadził mnie do kolejnego stoiska ze świecami zapachowymi i kominkami. Moje zmysły zostały pobudzone przez cudowne aromaty. Na terenie obiektu była również szeroko rozwinięta oferta gastronomiczna. Poprzez napoje do chipsów, ciastek, batonów, mochi, gumy do żucia aż po korniszony. Dla koneserów były przygotowana budka z lodami, z bubble tea z motywem Pokemonów oraz z tradycyjnymi japońskimi potrawami, takimi jak ramen, takoyaki, dango i wieloma innymi rozkoszami dla podniebienia.
Gdyby było wam mało, do nabycia były również kubki ceramiczne i przypinki z waszymi ulubionymi bohaterami. Dodatkowo uczestnicy wydarzenia mieli okazję posłuchać k-popowych piosenkarzy na żywo. Główną atrakcją był dla mnie pokazy taneczne, w których 3 pierwszym miejscom przyznano nagrody pieniężne o wartości łącznie 7 tysięcy złotych. Nie zapominajmy również o znamienitych przebraniach uczestników eventu oraz o salce z grami tanecznymi, które w połączeniu z poprzednimi atrakcjami stworzyły niezwykłą mieszankę doznań i wywołały moc uśmiechów na twarzach uczestników wydarzenia. Świetna zabawa i atmosfera zagwarantowana. Ludzie mili i pomocni. Gorąco polecam i do zobaczenia na kolejnej, letniej edycji Magnifikonu!
*cena za zakup biletu dwudniowego na miejscu jest wyższa niż przy zakupie biletu przez Internet.