Skip to content

Klub Miłośników Fantastyki Sagitta

Twoja Wizja Fantastyki

  • Klub
    • O Klubie
    • Schemat organizacyjny Klubu
    • Nasze zasady
    • Konkursy
    • Kalendarium
    • Oferta edukacyjna
    • Okazy
    • Archiwum
      • Archiwum
      • Gadżety KMF Sagitta
      • Galeria zaproszeń
      • Relacje
  • Sagitta nadaje
    • Stacja Sagitta – lista odcinków
    • Komiksem po łapach
    • Lo(c)k Book – lista recenzji
    • Kanał Miłośników Fantastyki
    • Wywiad ze smokiem
    • Sagi Dalekiej Północy
  • Blog
    • Wywiad – pisarze fantastyka
    • Wywiady z twórcami komiksów
    • Wywiady – youtuberzy, stowarzyszenia, fandom
    • Wywiady na temat akcji crowdfundingowych
    • Powered by Ainsel®
    • Spot
    • Recenzje książek – fantastyka, komiks, popkultura
    • Relacje z konwentów
    • Spis treści
  • Projekty:
    • Bierz się za słowa
    • Wyraź siebie!
    • Inne projekty
  • KMF w mediach
    • Nasze publikacje
    • Media o nas
  • Przydatne
    • Książki o fantastach
    • Ciekawe linki
  • Sprawdź nas!
  • Kontakt
  • Home
  • 2024
  • luty
  • 5
  • Czas na erpeżka – Minneur Games  – wywiad z wydawnictwem! 

Czas na erpeżka – Minneur Games  – wywiad z wydawnictwem! 

Posted on 02/05/202401/25/2024 By Cthulhu Brak komentarzy do Czas na erpeżka – Minneur Games  – wywiad z wydawnictwem! 
Akcje, Crowdfunding, DKK, Duchologia, Eventy, Fandom, Fantastozofia, fantastyka, Filmy, Fun, Gamedev, Grafika, Gry, Historia, Książki, Kultura, Ogólne, Online, Popkultura, przemyślenia, RPG, Sprawy klubowe, Wywiady, Własna twórczość

Czy możesz opowiedzieć o wydawnictwie Minneur Games?

Minneur Games to wydawnictwo, które założyłem na rzecz wydania mojej autorskiej gry Akeya. Powstało dokładnie przed zakończeniem zbiórki na wspieram.to i do tej pory działa. Jakiś czas temu przeprowadziłem się do Warszawy, ale nadal pracujemy nad paroma grami, które niedługo będą miały swoje kampanie marketingowe.

Jak zaczęła się twoja przygoda z erpegami? Czy to bardziej hobby, czy praca?

Zaczęła się w podstawówce, kiedy otworzyłem podręcznik do Warhammera Fantasy i stwierdziłem, jako dzieciak, że nie jestem w stanie tego przeczytać. Wtedy zacząłem projektować własne gry fabularne, z czego też wyszła Akeya. Gry RPG są dla mnie hobby, ale też, tak jak widać po działającej firmie, jest to praca. Należy natomiast podkreślić, że praca przy RPG jest moją drugą pracą, gdyż przede wszystkim pracuję w 11 bit studios jako Narrative Designer przy Frostpunku 2. Ta praca zawsze będzie dla mnie priorytetem.

Czy zgodzisz się ze stwierdzeniem, że obecnie mamy złote lata gier fabularnych?

Nie do końca wiem co to znaczy, lecz jeśli miałbym cokolwiek na ten temat powiedzieć to cieszę się, że na rynku polskim powstało trochę niezależnych, dużych gier. Ewentualnie można by mówić o ‘złotych latach’, gdyby nie istniała w Polsce część fandomu gotowa zrujnować psychicznie każdą osobę, która próbuje dodać coś swojego do wydanych u nas gier. Niestety spotkałem się z wieloma autorami, których siły do walki o własną grę zostały absolutnie wyssane przez motłoch internetowych wredot.
Tak samo mam nadzieję, że z rynku znikną wszelakie wydawnictwa i działacze, którzy niestety po zbiórkach nigdy nie wysyłają obiecanych produktów. Psuję to wizerunek i możliwości osób uczciwych.

Czy możesz opowiedzieć o grze fabularnej Akeya, dostępnej w waszym sklepie? (jak wygląda lore świata i mechanika?)

Serdecznie polecam odwiedzić nasze strony, a w szczególności kanał na Youtubie, gdzie opowiadamy w szczególe i w ogóle na temat naszej gry, lecz pokrótce można powiedzieć tak: Akeya to gra fabularna o walce z błędami bogów. Świata pełnego klątw i problemów, w świecie gdzie mieszkańcy boją się nawet narodzin własnych dzieci.
Akeya to także narracyjno-gamistyczny system RPG. Głównym aspektem mechaniki jest zastosowanie Tabeli Nagród i Kar Narracyjnych. Dzięki niej, na podstawie narracji przedstawionej przez gracza, ustalane są kości rzucane przy zdawaniu konkretnego, opisywanego testu.
Jak ktoś jest zainteresowany bardziej poznaniem klimatu, tutaj mamy animowany trailer: Akeya Trwa | Akeya RPG Trailer

Kto odpowiada za stworzenie gry? Skąd się wziął pomysł?

Za stworzenie gry odpowiadam ja, Olivier Arteniuk. Pomysł chodził za mną od dawna, właściwie od kiedy byłem dzieciakiem. Dorastał ze mną i robił się coraz bardziej wyrazisty. Pewnego dnia powiedziałem sobie ‘teraz albo nigdy’, w ten sposób spędziłem potem dwa lata nad marketingiem, zbiórką i ostatecznym wydaniem gry.

Czy wychodzą dodatki do Akei?

Łącznie wydaliśmy trzy dodatki do Akeyi:
‘Sława Honoru Rybaka’ – scenariusz czarnej komedii o rybakach walczących o tereny połowów.
‘Inspiracje do kampanii i sesji’ – zbiór różnych motywów, z których Mistrzowie gry mogą czerpać do swoich sesji bądź kampanii.
‘Trzy Księżyce’ – dodatek wprowadzający nową mechanikę Zakończenia Rozdziałów oraz Konstelacji Postaci, razem z nowymi motywami fabularnymi.
Aktualnie pracujemy nad czwartym dodatkiem ‘Tablice Tavinów’, który będzie zbiorem różnych tabelek do losowania przedmiotów, ambicji bądź relacji pomiędzy bohaterami.
Produkt będzie dalej rozwijany, lecz powoli. Mam nadzieję, że w tym roku uda nam się wydać coś dużego do Akeyi.

W ofercie macie również minimalistyczną grę Durf – czy możesz o niej opowiedzieć?

DURF to zlokalizowana gra autorstwa Emiela Bovena. Jest to minimalistyczny OSRek, który posiada uniwersalną mechanikę do dowolnego settingu. W polskiej wersji macie od razu dodatek z dwoma tabelkami do losowania w trakcie sesji, także warto się zaopatrzyć!
Planujemy wydać inne produkty z tej linii wydawniczej, gdyż Emiel dał nam swoje błogosławieństwo na zrobienie więcej.

Gdzie można śledzić wasze projekty i dowiedzieć się co planujecie?

Najlepiej odwiedzić dwa miejsca. Po pierwsze Facebook: https://www.facebook.com/minneurgamess

Mogę zapewnić, że nie spamujemy, posty są zawsze związane tylko z naszą działalnością, więc warto spojrzeć 🙂
Drugie miejsce, które jeszcze bardziej polecam, to nasz Youtube: https://www.youtube.com/@MinneurGames

Polecam, bo nie ma tam wyłącznie filmików na temat projektów, ale różne animacje, soundtracki, słuchowiska, dodatkowe streamy i inne takie. Przykładowo ostatnio opublikowałem półtoragodzinny Post-Mortem na temat całego developmentu Akeyi, krytyczne spojrzenie na cały proces. Warto spojrzeć, szczególnie jeśli ktoś jest zainteresowany branżą erpegową/crowdfundingową od kuchni: https://youtu.be/5sVlxB_EFWM

Dostajesz od ręki milion dolarów z zastrzeżeniem, że masz je wydać tylko i wyłączenie na erpega, który przez lata ma osiągnąć szybki sukces finansowy. Co robisz?

Wydaję drugą edycje Akeyi na Kickstarterze :}

Dzięki za odpowiedzi i weny do nowych gier!

Tagi: 11 bit studios Akeya bogowie crowdfunding DKK Durf dyskusje erpegi fandom fantastyka gamedev gry fabularne klątwy klub miłośników fantastyki KMF SAGITTA kmf9 kmfsagitta.pl Kruszon Minneur Games narracja online OSR polskie produkcje popkultura relaks RPG Sagitta sagittarianie systemy RPG twórcy gier wspieram.to wywiady Youtube życie klubowe

Nawigacja wpisu

❮ Previous Post: 175. spotkanie Klubu Miłośników Fantastyki „Sagitta”
Next Post: Stacja Sagitta – podkasty (Projekt Riese i inne tajne hitlerowskie Wunderwaffe/Sowieci kontra naziści – kto miał lepsze patenty?) ❯

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Śmiało dążymy tam, gdzie nie dotarł jeszcze żaden klub

Nadchodzące wydarzenia

maj 31
31 maja @ 08:00 - 31 sierpnia @ 17:00

Wakacje!

Zobacz kalendarz

Copyright © 2025 Klub Miłośników Fantastyki Sagitta.

Theme: Oceanly by ScriptsTown

Kanał discord
Youtube
Facebook
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda