Pierwsza wakacyjna sobota (27 czerwca) – aż się prosi by zasiąść w szerszym gronie przy planszy! W naszym KMF-ie nie mogło być inaczej i dość wczesną porą zebraliśmy się w Powiatowej Bibliotece Publicznej w Sieradzu aby zagrać w kilka pozycji. Jako że atmosfera wakacyjna, zdecydowaliśmy, że zaczniemy od lżejszych i mniej wymagających gier. Na pierwszy ogień poszły więc „Potwory w Tokio” oraz „Dixit”.
Ta pierwsza znana już była klubowiczom i po jej opis odsyłam do relacji z naszego poprzedniego spotkania (TUTAJ). „Dixit” natomiast jest grą, w której każdy z graczy musi zaskoczyć innych graczy swoją wyobraźnią. Chodzi w niej o wymyślanie skojarzeń do posiadanych kart, cała trudność polega jednak na tym by nasze pomysły były możliwe do zgadnięcia dla pozostałych, a zarazem nie były oczywiste. Punktuje się bowiem tylko wtedy gdy przynajmniej jeden nasz rywal odgadnie nasze skojarzenie, ale gdy zrobią to wszyscy – to oni dostaną punkty a nie my! Gra posiada pięknie ilustracje, mocno inspirowane marzeniami sennymi i baśniami, a sama rozgrywka obfituje zazwyczaj w mocno humorystyczne wymiany zdań.
Oprócz tego zagraliśmy też we wspominany w poprzedniej relacji „Tikal”. Poza tym piątka śmiałków zdecydowała się rozegrać emocjonującą partię w „Cyklady”. Celem gry jest zdominowanie tytułowego regionu i udowodnienie pozostałym stronom konfliktu że nasza kultura stoi na najwyższym poziomie. A czy dokonamy tego za sprawą naszych myślicieli czy wojowników – to już nasza decyzja! Aby wygrać trzeba posiadać dwie metropolie, a możemy je zdobyć albo poprzez stawianie odpowiednich budynków, albo przyciągając do naszych wysp filozofów, którzy rozwijają naszą naukę i kulturę. Możemy też oczywiście pójść na skróty i zająć gotową metropolię przeciwnika, choć wcale nie jest to łatwe zadanie! Gra posiada świetnie opracowany element licytacji, poprzez którą gracze ustalają, który antyczny bóg sprzyja ich stronie, dzięki czemu będą mogli wykonywać przypisane mu akcje. Nasza rozgrywka była dość brutalna, wyspy często zmieniały właścicieli, wojownicy stoczyli wiele bitew, a mitologiczne potwory często zmieniały sytuację na planszy. Niemniej zwycięska strona wygrała dzięki mędrcom, niejako na uboczu zgiełku wojennego stawiając drugą metropolię.
Następne spotkanie z planszówkami w bibliotece już po wakacjach! Zagramy zarówno w poznane już tytuły, jak i zupełnie nowe! Już teraz – zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych!